Naam, logo en huisstijl: belangrijke pijlers van je identiteit

Je gaat een eigen bedrijf beginnen. De factoren product, prijs en plaats (eventueel personeel) zijn bekend. Nu komt het aan op de promotie. Je hebt goed nagedacht over wat je wilt gaan doen, hoe je het wilt aanpakken, hoe je de markt gaat bestormen, wie je klanten zijn etc. De plannen zijn ver gevorderd, je hebt je doelgroep(en) in kaart gebracht en hun vragen en wensen staan je scherp op het netvlies. Nu komt het aan op de juiste naam en bij die naam horen een logo en huisstijl. Wat komt op de eerste plaats? Ondanks het feit dat ik niet heb gestudeerd voor grafisch ontwerper, loop ik lang genoeg in het reclamevak mee, om je een idee te kunnen geven over een goed logo. Wat is de gewenste uitstraling die je voor ogen hebt? Kortom, ben je klaar om een goede marktpositie te realiseren?

Als je het zelf kunt of denkt te kunnen, mijn zegen heb je, maar doe nooit zomaar iets, waar je over een paar maanden spijt van hebt en wat zelfs tegen je kan gaan werken.

Hans, Peter en Simon die met de naam HaPeSi de markt willen betreden wens ik veel geluk. Hun logo en huisstijl zullen er evenmin erg doordacht uitzien, maar misschien doen ze het geweldig en heb ik me enorm vergist. Immers, ‘what’s in a name’?
Als de compagnons van Hans, Joop en Pim zouden hebben geheten, dan zou de naam HaJoPi best kunnen scoren, al zou dat niet mijn advies zijn, wanneer ze een advocatenkantoor wilden starten.

Toch ga ik er even van uit dat je wat meer tijd wilt investeren in een klinkende naam en in een krachtig logo en huisstijl, die passen bij jouw gevoel en bij de identiteit die je wilt uitstralen. Naar mijn idee hoort een logo het uitgangspunt te zijn en daarvan vind je elementen terug in de huisstijl. Daarom ook kies ik voor die integrale aanpak, waarbij het een verband houdt met het ander. Naar mijn idee is het logo het vertrekpunt, het centrale deel van de huisstijl. Maar de focus op alleen het logo zou een beetje zonde zijn, want dan ga je direct al bezig met kleur, vorm, creatieve ingevingen etc. Trek het breder, neem af en toe een beetje afstand om overzicht te houden en een lijn door te trekken van waar je nu staat, naar waar je heen wilt. Daarbij staan onderdelen als doelgroep(en) en uitstraling centraal.

Natuurlijk ga ik ervan uit dat je er zelf over hebt nagedacht. Kom eerst zelf met je ideeën en wensen, laat mij er een paar dagen over nadenken, aan trekken en kneden en ik kom met een aantal conceptvoorstellen voor het logo. Die presenteer ik aan jou en ik geef er een toelichting op. Het hoe en waarom, mijn gevoel, idee en smaak vertaald naar jouw product of dienst. Daar kom je verder mee!

Meer informatie?

ProMótus helpt je graag met aansprekende SEO-teksten. Met content die jouw (potentiële) klanten aanzet tot actie.
Wil je dat ook? Vul onderstaand formulier in voor meer informatie.


Laat dit veld hieronder leeg:




Reclame met een boodschap

0528 - 23 12 56

Privacy en cookieverklaring